знайомство з творчістю шевченка

Знайомство з творчістю Т. Г. Шевченка. -У. Моринці на Черкащині в хаті кріпака Григорія Шевченка серед морозної темної ночі блиснув на все село один вогник - це народилася дитина. Для пана - нова кріпацька душа, а для України - великий поет, буремний Тарас, незламний Кобзар. Це сталося більш як півтора століття тому, 9 березня 1814 року. - Світлі дні дитинства були недовгими. Перше тяжке горе, що вразило серце малого Тараса і принесло лихо в Шевченкову родину, - смерть матері. Мачуха, яку привів батько, перетворила рідну хату на пекло: сльози, бійки, сварки, образи і приниження. На 12 році Тараса спіткало нове горе - раптово, простудившись у дорозі, помер батько. - Доля привела 17- річного Тараса до Петербурга, пишної і величавої столиці Російської імперії, до міста, де він прожив у цілому 17 років, де сталися важливі події його, де він став художником і вільною людиною. - 22 квітня 1838 року пан видав вільну своєму кріпаку Тарасові Шевченку. Це сталося завдяки відомим діячам живопису і літератури того часу:. Жуковському,. Брюллову, Є. Гребінці,. Григоровичу,. Мокрицькому, які зібрали і заплатили за поета 2500 крб. - Ще одна подія, знаменна не тільки в житті Тараса, а й важлива для всієї України, - вихід у світ книги віршів,, Кобзар” у 1840 р. Справді, „Кобзар” належить до тих книжок, які найбільше друкують і читають у всьому світі. То святиня, національна Біблія України. - За бунтівливі вірші Шевченка жорстоко покарали - 10 років солдатської муштри, які й підірвали його здоров’я. Вирок царя мав означати й духовну смерть Кобзаря - йому заборонялося писати й малювати. Але зболена душа не могла мовчати - писав і малював, ховаючи у „ захалявні книжечки”. - Через 10 років поета звільнили, він повернувся у Петербург, 1859 року ще раз, втретє і востаннє відвідав Україну. Хворий поет доживав свій страдницький вік у Петербурзі. Уже будучи хворим, видав український буквар для недільних шкіл, планував видати ряд підручників. - Помер Т. Шевченко 10 березня 1861 року. Його поховали на Смоленському кладовищі в Санки-Петербурзі. Але у травні цього ж року тіло великого Кобзаря було перевезене в Україну. З того часу 22 травня - День пам’яті поета, день національного трауру України. Світлий нетлінний образ степової Чернечої гори - могили великого Кобзаря - став національною святинею. Продовження знайомства з творчістю письменника. Заняття на тему: «Поезія, що стала народною піснею. Т. Г. Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий. » Скомаровський «Кобзарі»». Тема: Т. Шевченко – співець краси рідного краю Мета. Глибше ознайомити дітей з життям та творчістю українського народного поета Т. Г. Шевченка. Показати, як поет оспівує красу рідного краю. Вчити виразно, чітко читати вірші, збагачувати словник учнів, сприяти національному вихованню учнів, формувати почуття гордості за Україну. Обладнання. Портрет Т. Г. Шевченка, фотозапис пісні „Садок вишневий коло хати” (муз. М. Лисенка), книга „ Кобзар”. Хід заняття І. Організаційний момент - Як ви розумієте слова рідний край? Де, по - вашому, найкраще місце на землі? - Ви знаєте, що наша земля зветься Україна, ми звемося українцями. Ми любимо свій край, шануємо і поважаємо всіх людей Землі. А чи знаєте ви, діти, що Україну теж шанують і знають у світі? Добре відомі в усьому світі імена таких визнаних майстрів поетичного слова як Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки, Павла Тичини, Максима Рильського. Творчість цих видатних українських поетів назавжди увійшла у скарбницю світової літератури. ІІ. Розповідь вихователя про життя і творчість Т.Г. Шевченка. Вступне слово вихователя -У. Моринці на Черкащині в хаті кріпака Григорія Шевченка серед морозної темної ночі блиснув на все село один вогник - це народилася дитина. Для пана - нова кріпацька душа, а для України - великий поет, буремний Тарас, незламний Кобзар. Це сталося більш як півтора століття тому, 9 березня 1814 року. - Світлі дні дитинства були недовгими. Перше тяжке горе, що вразило серце малого Тараса і принесло лихо в Шевченкову родину, - смерть матері. Мачуха, яку привів батько, перетворила рідну хату на пекло: сльози, бійки, сварки, образи і приниження. На 12 році Тараса спіткало нове горе - раптово, простудившись у дорозі, помер батько. - Доля привела 17- річного Тараса до Петербурга, пишної і величавої столиці Російської імперії, до міста, де він прожив у цілому 17 років, де сталися важливі події його, де він став художником і вільною людиною. - 22 квітня 1838 року пан видав вільну своєму кріпаку Тарасові Шевченку. Це сталося завдяки відомим діячам живопису і літератури того часу:. Жуковському,. Брюллову, Є. Гребінці,. Григоровичу,. Мокрицькому, які зібрали і заплатили за поета 2500 крб. - Ще одна подія, знаменна не тільки в житті Тараса, а й важлива для всієї України, - вихід у світ книги віршів,, Кобзар” у 1840 р. Справді, „Кобзар” належить до тих книжок, які найбільше друкують і читають у всьому світі. То святиня, національна Біблія України. - За бунтівливі вірші Шевченка жорстоко покарали - 10 років солдатської муштри, які й підірвали його здоров’я. Вирок царя мав означати й духовну смерть Кобзаря - йому заборонялося писати й малювати. Але зболена душа не могла мовчати - писав і малював, ховаючи у „ захалявні книжечки”. - Через 10 років поета звільнили, він повернувся у Петербург, 1859 року ще раз, втретє і востаннє відвідав Україну. Хворий поет доживав свій страдницький вік у Петербурзі. Уже будучи хворим, видав український буквар для недільних шкіл, планував видати ряд підручників. - Помер Т. Шевченко 10 березня 1861 року. Його поховали на Смоленському кладовищі в Санки-Петербурзі. Але у травні цього ж року тіло великого Кобзаря було перевезене в Україну. З того часу 22 травня - День пам’яті поета, день національного трауру України. Світлий нетлінний образ степової Чернечої гори - могили великого Кобзаря - став національною святинею. ІІІ. Опрацювання вірша Т. Шевченка „ Вітер з гаєм розмовляє…” Читання вірша вихователем Зверніть увагу, як поет змальовує картини тиші і неспокою в природі. Аналіз змісту вірша. - Що поет описує у вірші?

Де плив човен?

Чому його понесло у море? - Які вирази передають роздуми поета?

- Як поет передав картини тиші і неспокою в природі? - Прочитайте, що із зображеного у вірші ви могли б сприйняти зором, а що - відчути слухом. - Які почуття викликав у вас цей вірш? Чому? Тема: Поезія, що стала народною піснею. Т. Г. Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий. » Скомаровський «Кобзарі» Мета: викликати захоплення силою та образністю поетичного слова Т. Шевченка; зіставляти поетичне слово у вірші й у музиці; виховувати інтерес до творів Т. Шевченка і творів, створених про нього. — Сьогодні на занятті ми познайомимось з ще одним твором видатного поета, який став народною піснею,— це вірш «Реве та стогне Дніпр широкий. ». Ми усі дуже добре знаємо, що про життя і творчість Т. Г. Шевченка писали видатні письменники України, зокрема Вадим Скомаровський написав вірш «Кобзарі», який присвятив улюбленому поетові. З ним ми сьогодні теж ознайомимось. — Спадщина великого поета і художника стала дорогоцінним надбанням української й світової культури. Його самовіддана творчість проторувала широкий шлях для розвитку українського мистецтва. Тарас Шевченко — неповторне явище в історичному і культурному розвитку людства. Його картини є окрасою багатьох музеїв. Люди милуються і пишаються й сьогодні їх творцем. Цілі покоління українців виховувались на творчості Шевченка. Майже у кожній родині був і є його «Кобзар». Багато поезій Т. Г. Шевченка стали піснями. Вихователь виразно читає вірш, звертаючи увагу на те, як потрібно читати першу строфу, передаючи інтонацією й темпом читання певні явища (бурю на Дніпрі). Читаючи другу строфу, вчитель змінює інтонацію ближче до розповідної, передає неспокій у природі. Третю строфу читає повільно, з паузами, розповідною інтонацією. Тече вода з-під явора Яром на долину. Пишається над водою Червона калина. Пишається калинонька, Явор молодіє, А кругом їх верболози Й лози зеленіють. Тече вода із-за гаю Та попід горою. Хлюпощуться качаточка Помеж осокою. А качечка випливає З качуром за ними, Ловить ряску, розмовляє З дітками своїми. Тече вода край города. Вода ставом стала. Прийшло дівча воду брати, Брало, заспівало. Вийшли з хати батько й мати В садок погуляти, Порадитись, кого б то їм Своїм зятем звати?

І досі сниться: під горою Меж вербами та над водою Біленька хаточка. Сидить Неначе й досі сивий дід Коло хатиночки і бавить Хорошеє та кучеряве Своє маленькеє внуча. І досі сниться, вийшла з хати Веселая, сміючись, мати, Цілує діда і дитя Аж тричі весело цілує, Прийма на руки, і годує, І спать несе. А дід сидить І усміхається, і стиха Промовить нишком: — Де ж те лихо?

Печалі тії, вороги? І нищечком старий читає, Перехрестившись, Отче наш. Крізь верби сонечко сіяє І тихо гасне. День погас І все почило. Сивий в хату Й собі пішов опочивати. Поет Тарас Григорович Шевченко. Життєвий і творчий шлях видатного українського письменника Т.Г. Шевченка. Життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Знайомство з. Брюлловим і. Жуковським. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже. Подобные документы. Життєвий і творчий шлях видатного українського письменника Т.Г. Шевченка. Життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Поетичні, прозові та живописні твори. Дитинство та юнацькі роки Т. Шевченка, знайомство з народною творчістю, поява хисту до малювання. Рання творчість та життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Життєвий і творчий шлях Тараса Григоровича Шевченко. Причини заслання поета, його участь у громадському житті. Літературна творчість українського письменника. Відображення думок і настроїв українців його часу. Поетичні, прозові та живописні твори. Дитинство та юнацькі роки. Рання творчість. Життя і творчість перед засланням. Після арешту і на засланні. Життя і творчість останніх років. Тарас Григорович Шевченко народився 25 лютого (9 березня за новим стилем) 1814 р. у селі Моринцях Звенигородського. Мистецька спадщина Тараса Шевченка. Розвиток реалістичного образотворчого мистецтва в Україні. Жанрово-побутові сцени в творчості Шевченка. Його великий внесок в розвиток портрета і пейзажу. Автопортрети Т. Шевченка. Значення мистецької спадщини поета. Дитинство та навчання Тараса Григоровича Шевченко. Навчання живопису, участь у розписах Великого та інших петербурзьких театрів. Знайомство Шевченка з. Брюлловим і. Жуковським. Викуп з кріпацтва. Навчання в Академії мистецтв. Перші поетичні спроби. Аналіз особистого життя відомого українського поета Тараса Шевченка, причини його складної долі та відносини з жінками. Знайомство з княжною Варварою Рєпніною та характер їхньої дружби, зародження взаємної симпатії та присвячені княжні твори поета. Тарас Григорович Шавченко. Дитинство та навчання Тараса Григоровича Шевченко. Навчання живопису, участь у розписах Великого та інших петербурзьких театрів. Знайомство Шевченка з. Брюлловим і. Жуковським. Викуп з кріпацтва. Навчання в Академії мистецтв. Перші поетичні спроби. Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже. Подобные документы. Шкільні роки Тараса. Наймитування у священика Григорія Кошиця. Переїзд з Вільно до Петербурга. Викуп молодого поета з кріпатства. Навчання у Академії мистецтв. Перша збірка поетичних творів Шевченка. Семирічне перебування поета в Новопетровській фортеці. Кріпацьке дитинство Т. Шевченка, розвиток його художніх здібностей та навчання у Академії мистецтв. Поява першої збірки "Кобзар", подальша літературна діяльність українського поета. Причини заслання Тараса Григоровича, його участь у громадському житті. Життєвий і творчий шлях видатного українського письменника Т.Г. Шевченка. Життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Знайомство з. Брюлловим і. Жуковським. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Життєвий і творчий шлях Тараса Григоровича Шевченко. Причини заслання поета, його участь у громадському житті. Літературна творчість українського письменника. Відображення думок і настроїв українців його часу. Поетичні, прозові та живописні твори. Життєвий і творчий шлях видатного українського письменника Т.Г. Шевченка. Життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Поетичні, прозові та живописні твори. Дитинство та юнацькі роки Т. Шевченка, знайомство з народною творчістю, поява хисту до малювання. Рання творчість та життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Вже більше ста років пройшло як перестало битися благородне, мужнє серце геніального поета революціонера Тараса Григоровича Шевченка. Але світлий образ великого Кобзаря безсмертний, як і сам народ, що породив його. Шевченко як естет і аристократ духу. Аналіз повістей Тараса Шевченка "Художник", "Близнецы", що свідчать про значне зростання його майстерності як белетриста. Опис непересічної мистецької ерудиції автора і глибинних помітних новаторських прийомів, включно з елементами "потоку свідомості". Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже. Подобные документы. Мистецька спадщина Тараса Шевченка. Розвиток реалістичного образотворчого мистецтва в Україні. Жанрово-побутові сцени в творчості Шевченка. Його великий внесок в розвиток портрета і пейзажу. Автопортрети Т. Шевченка. Значення мистецької спадщини поета. Дитинство та юнацькі роки Т. Шевченка, знайомство з народною творчістю, поява хисту до малювання. Рання творчість та життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Життєвий і творчий шлях видатного українського письменника Т.Г. Шевченка. Життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Знайомство з. Брюлловим і. Жуковським. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Життєвий і творчий шлях видатного українського письменника Т.Г. Шевченка. Життя Тараса перед засланням, після арешту і на засланні. Аналіз творчості Шевченка, відображення думок і настроїв українців його часу. Поетичні, прозові та живописні твори. Т. Шевченко як сіяч і вирощувач духовних якостей народу. Ставлення Т. Шевченка до церкви. Біблійні мотиви поем "І мертвим, і живим, і ненародженим", "Неофіти", "Псалми Давидові" та поезії "Ісая. Глава 35". Багатство ремінісценцій автора, взятих з Біблії. Які жінки зустрічалися на життєвому шляху поета, як вплинули вони на його світогляд. Твори Тараса Шевченка, які присвячені жінкам. Прекрасний світ інтимної лірики Кобзаря, його сердечні пристрасті і розчарування. Образ Шевченкової ідеальної жінки. Вже більше ста років пройшло як перестало битися благородне, мужнє серце геніального поета революціонера Тараса Григоровича Шевченка. Але світлий образ великого Кобзаря безсмертний, як і сам народ, що породив його. Вірші Тараса Шевченка у виконанні українських рок-гуртів. Тарас Григорович Шевченко, безсумнівно, постать велична та унікальна. Його творчість внесла в нашу літературу незнане багатство тем і жанрів та залучила її до кращих досягнень світової літератури. Проте серед імен геніальних поетів важко назвати того, чиї вірші гармонійно перелились у музичні твори й охопили майже всі музичні жанри. Для більшості українців знайомство з творчістю Тараса Шевченка починається зі школи. Та часто через заштамповані фрази про Кобзаря, там воно й закінчується. Однак, впродовж останніх років все частіше можна почути Шевченкові вірші, виконані під гучну рок-музику чи танцювальні мотиви. Таким чином, ми по-новому або ж взагалі вперше по-справжньому відкриваємо для себе Шевченка актуального та модного. Кому Вниз. Легенди українського готичного року КОМУ ВНИЗ випустили альбом під назвою “4: Шевченко”. Основою для створення композицій альбому стали відомі твори письменника. Досі гурт мав п’ять творів на слова Тараса Шевченка: “Микита Швачка”, “До Основ’яненка”, “Розрита могила”, “Не нарікаю я на Бога” та “Суботів”, що став першим широковідомим твором команди. До нової ж збірки “4” увійшли уривки: з “Княжни”, “Хустини”, “Холодного Яру”, “У казематі” та з “Осії. Глави XIV”. Скрябін. “Знайомство з шевченковою творчістю за посередництва сучасної музики може багатьох байдужих спонукати по-новому глянути на Тараса Шевченка, його творчість та й поезію взагалі”, казав Кузьма Скрябін. Гурт записав пісню “Мені однаково” на слова однойменного вірша Кобзаря. Тартак. У новий альбом “Ввічність”, який гурт презентував у грудні минулого року, ввійшло 15 треків, які просякнуті соціальною тематикою та є певним творчим відображенням подій в Україні останніх років. Приємний подив у шанувальників викликала пісня “Косар”. Це єдина пісня в альбомі, автором тексту якої є не Олександр Положинський. “Косар” – це вірш Т.Г. Шевченка, який завдяки гурту “Тартак”, отримав рок-звучання. Бандурбенд. Бандурбенд – український музичний гурт, заснований у 2005 році в місті Харків. Грає у стилі роко-хопо-фанко-фолк, з елементами рок-н-ролу, рейву, реггі та етніки українською мовою. Вони популяризують призабуті українські народні пісні надаючи їм нового сучасного звучання. Вирішили виконувати й вірші Шевченка в рок обробці, тому що дуже люблять свою країну та хочуть її прославити. Вони виконують пісні: “Думи мої думи” та “Тече вода з-під явора”. Kozak System. Kozak System – український гурт, що виник у лютому 2012 року. Тоді в музикантів відкрилося нове дихання та з гурту “Гайдамаки2 вони перетворилися на “Kozak System”. У своєму дебютному альбомі “Шабля” музиканти ставлять поряд вірші культових сучасників з народними текстами і творчістю Тараса Шевченка. До альбому ввійшла пісня під назвою “Гайдамацька” на слова Кобзаря. Музичний проект “KOBZAR” UaModna також вирішила долучитись до цього тренду та популяризувати твори видатного Кобзаря через музику! Представляємо вам пісню на вірш “Муза” Тараса Шевченка у виконанні Євгена Берездецького та Юлії Нагірняк. Окрім названих, насправді є ще чимало українських музичних колективів та сольних виконавців Шевченкової поезії, результатом роботи яких ми маєм сотні переспівів та сучасних композицій. День народження Тараса Шевченка: біографія та найкращі твори. 9 березня народився український поет Тарас Шевченко, який подарував Україні і світу такі чудові поеми як Садок вишневий коло хати, Сон, Заповіт, а також збірку Кобзар. Біографія. Тарас Григорович Шевченко – український поет і художник, громадський діяч. Він народився 9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині. У 24-річному віці його викупили з кріпацтва за серйозну суму (еквівалент 45 кг срібла). Незабаром став студентом Академії мистецтв. Повернувся в Україну поет лише в 1844 році після того, як закінчив Акадімію мистецтв. У Києві він влаштувався художником у Київській тимчасовій комісії з питань розгляду старих актів. На цей період його життя припало знайомство з відомим українським діячем Миколою Костомаровим. Також Шервченко сформував свої політичні погляди і став частиною Кирило-Мефодіївського товариства. У березні 1847 року поета заарештовують і відправляють на заслання до Орську, де він повинен служити солдатом. Крім того, Микола I своїм указом заборонив йому писати і малювати. У 1857 році Шевченко повертається із заслання. Поет живе в Москві і Петербурзі. У 1859 році приїжджає в Україну, але знаходиться під наглядом поліції, постійне проживання в Україні йому заборонено. Помер видатний Шевченко 10 березня 1861 року. Похований він був спочатку в Петербурзі, проте в тому ж році він був перепохований на Чернечій горі біля Канева. Найкращі твори. У 1844 році написав гостро політичну поему Сон (У всякого своя доля), ставши на шлях безкомпромісної боротьби проти самодержавної системи тодішньої Російської Імперії. У 1845 році він написав Заповіт. Вірш мав і має великий вплив на українську культуру, зокрема, був покладений в основу музичних творів низки композиторів, активно використовується в культурному житті, переведені на більш 150 мов народів світу. Навіть попри заслання у 1847 Шевченку вдалося написати один зі своїх найвідоміших творів – Садок вишневий коло хати… Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть, Плугатарі з плугами йдут, Співають ідучі дівчата, А матері вечерять ждуть. Моє знайомство з життям і творчістю великих людей. Улюблені рядки кожного українця. Поки я був ще ма­ленький, знайомство з Кобзарем обмежувалося моїм милуванням картинами природи, які так майстерно малював велет нашої літератури: Коли я трохи підріс, то запитав у дідуся, хто ж є той чоловік, який написав ці чудові рядки? І тоді дідусь розповів мені сумну й водночас піднесену історію зростання великого Кобзаря – нашого національного генія. Якби хоч один з тисячі моїх співвітчизників мав лише краплю Кобзаревих чеснот!

Хоча й мають, але не вміють поки що скористатися ними… Вивчаючи творчість і особистість Тараса Григоровича Шевченка, поступово відчуваєш, ніби груди наливаються свіжим повітрям, а душа стає сильнішою. Мабуть, якби мені. Related posts: Твір на тему: Що дає мені знайомство з життєвим шляхом і творчістю великих людей Що дає мені знайомство з життєвим шляхом і творчістю великих людей Коли я знайомлюсь із життєписом того чи іншого суспільного діяча або митця, це дає мені приклад для наслідування. Досить складно знайти людину, яка б подавала справді безпечний приклад власного життя. Так, викликає справжню повагу щедрість і дух служіння матері Терези, вірність своїм ідеалам Сковороди, […]. Що нам дає знайомство з життєвим і творчим шляхом великих людей Думаю, кожен народ потребує свого генія, свого, так би мовити, героя, – його люблять, ним пишаються. І кожен народ вірить, навіть більше – впевнений, що саме його генію притаманні кращі людські якості, а життя і творчість народного героя, безперечно, заслуговують на пошану. Це своєрідний взірець, носій національної ідеї, на який мають рівнятися, а значить, і […]. Ознайомлення школярів з життям і творчістю. Дрозда ДРОЗД ВОЛОДИМИР ГРИГОРОВИЧ (25 липня 1939 – 23 жовтня 2003) Поет народився. Петрушині на Чернігівщині в родині хліборобів. “Дитинство моє було сумне”,- згадує ранні свої роки (була в ньому війна і рано померла мама). Юність – це праця газетяра і багато книжок. Заочно закінчив Київський держаний університет ім. Т. Г. Шевченка. Потому працював […]. Знайомство Пушкіна з творчістю Байрона. Байронізм на російському грунті З творчістю Байрона Олександра Пушкіна познайомили доньки генерала Раєвського під час подорожі до Криму і Кавказу. У цьому приємному товаристві Пушкін удосконалював і своє знання англійської мови. Він одразу захопився Байроном, адже його поезія була відображенням духовного стану західноєвропейського суспільства, який був викликаний важливими історичними подіями кінця XVIII – початку XIX століття. Суттєвими рисами цього […]. Коли слово стає зброєю… (за творчістю Т. Шевченка) Про Шевченка писати важко. З багатьох причин. Шевченко ще за життя був приречений бути поетом. Тарас Шевченко це більше, ніж митець. Ця людина давно стала символом, знаком, легендою. Її творчість – не просто поетичні творчість, а філософія, і мудрість, і заклик. Мені приємно усвідомлювати, що в мене є власний Шевченко, такий, яким я його бачу. […]. Коли слово стає зброєю… (за творчістю Т. Шевченко) Про Шевченко писати важко. З багатьох причин…Тарас Шевченко це більше, ніж письменник. Це людина давно стала символом, знаком, легендою. Його творчість – не просто поетичні вірші, а філософія, мудрість, заклик. Мені приємно усвідомлювати, що в мене є власний Шевченко, такий, якої я його бачу. Тарас Григорович – для мене не “Кобзар”, всі набагато складніше. Але […]. Доба великих реформ Ще в квітні 1985 року Михайлом Горбачовим, тодішнім генеральним секретарем ЦК КПРС, було здійснено першу спробу подолати “період застою” в економіці й громадсько-політичному житті. Не підлягає сумніву, що ця спроба вдалася: досить швидко було розхитано фундамент тоталі­тарного СРСР, і вже влітку 1991 року переважна більшість колишніх союзних республік отримала жадану неза­лежність. В Україні це був […]. Твір на вільну тему “Знайомство з миром” Сьогодні з ранку пішов пластівцями теперішній сніг. До цього з неба сипалася дрібна й тверда крупа, від якої було холодно й незатишно, а сьогодні – сніг. Він, ошатн і радісний, миттєво прикрив каліцтво дворів і створив свято. У морозному повітрі, задумавшись, опускаються сніжинки. Дерева простягають їм назустріч руки-гілки, назбиравши, важко опускають їх до землі. Удома […]. Фауст і Мефістофель: мандри життям у пошуках прекрасного ” Фауст ” – один із найголовніших творів не лише німецького філософа і письменника Гете. “Фауст” є один із найважливіших творів світової літератури. Центральна проблема цього твору – проблема єдності ідеалу і реального життя – для багатьох людей стала відправною точкою роздумів над долею світу, суспільства і міодини. Герой Гете, вчений Фауст, шукає щастя у […]. Висловлювання відомих людей про творчість Григорія Сковороди “Творчість Сковороди була визначним явищем в українській культурі. Вона підготовляла шлях Котляревському, Квітці-Основ’яненку та іншим письменникам епохи становлення нової української літератури” (О. Білецький). “Якби ніхто нічого не знав про Г. Сковороду, якби час не пощадив для нас його рукописні твори…, якби народ не зберіг легенд про його дивовижне життя, якби зосталася одна – єдина […]. Перше знайомство з Ліною Костенко Перше знайомство з Ліною Костенко зворушило мене до глибини душі. Як сталося, що така духовно красива людина не прийшла у школу, в душі дітей значно раніше?

Яка спорідненість душі і думок з таким вже знайомим словом Лесі Українки! Слово нашої сучасниці одягнене в яскраву художньо-естетичну форму, виступає потужним носієм духовної енергії народу, примушує читача задуматися […]. Тарас Шевченко – співець української природи “Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гу­дуть…” Ці чудові рядки належать перу найславетнішого поета – Великого Кобзаря. Здається, музика цього вірша існувала завжди, і Тарас Григорович Шевченко лише втілив у слові цю українську ідилію. Напевне, ще з молоком матері ми всотуємо красу рідної мови. І саме пейзажна лірика Великого Кобзаря може вважатися взірцем поетичного […]. ” Людей любив і до людей співав”(за мотивами творчості Андрія Малишка) У циклах “Пісня дороги”, “Пісня яворів”, “Сонети обухівської дороги” він з вершин життєвого досвіду й мудрості осмислює минуле й сучасне, розмірковує над майбутнім. Віршами “Я з тих країв, де сині оболоні…”, “Я з тих країв, де за Дніпром кургани…”, “І ти з такого ж поля” Андрій Малишко переносить читача на свою батьківщину. Замислюючись над своїм […]. Любить людей мене навчила мати Мати… Скільки приємних спогадів пов’язано з цим словом, скільки можливого і неможливого зробила ця жінка для нас. Хіба хтось може бути ближчим за неї?

Руки та обличчя жінки-матері – це те, що завжди заспокоїть, підтримає, збереже від будь-якого зла. Мати-Берегиня завжди поруч із нами. Мама – найрідніша і найдорожча у цілому світі людина, і все […]. Невмируще слово Шевченка В історії кожного народу є імена які становлять його гордість, славу і велич. Саме таким для України є безсмертний геній Тарас Григорович Шевченко – такий великий, що більше і бути не можна. До пророчих слів Шевченка так ніхто і не піднявся. Він борець за правду і свободу, він символ віри і справедливості, приклад любові до […]. Великих слів велика сила – крилаті вирази Великих слів велика сила Вислів з поеми Т, Г. Шевченка “І мертвим, і живим…” (1845): Нема на світі України, Немає другого Дніпра, А ви претеся на чужину Шукати доброго добра, Добра святого. Волі! волі! Братерства братнього! Найшли. Несли, несли з чужого поля І в Україну принесли Великих слов велику силу, Та й більш нічого. У […]. “Маруся” Г. Квітка-Оснвяненки – це Малоросія з її поетичною природою, з її поетичним життям простого народу, з її поетичними звичаями Ів На початок XIX століття скринька української літератури мала в своєму запасі багато високохудожніх драматичних творів, а ось нової прози на той час ще не було. Добре відомо, що повністю охопити всю многогранність суспільного життя може лише епічна проза. Тому поява творів Г. Квітки-Основ’яненки стала продовженням літературного вкладу І. Котляревського и довела зрілість і художню […]. Мишка (казка для дітей; для малих і великих) скорочено – Богдан Лепкий Була собі мишка. Така, як і другі: сіренька, маленька, кінчасті вушка, довгий, гладкий хвостик. В самім кутку хати, де нога від ліжка щільно притикає до стіни, мала свою нору. Мешкання не розкішне, але безпечне. Ніхто з людей не заглядав туди. О, люди, – це дуже цікаві сотворіння! Мишка боялася людей. Коли на хаті не видно […]. Мудра казка для великих та малих (за твором “Мишка”) Богдан Лепкий ще з дитинства полюбив казки. У нього була нянька, яка знала безліч цікавих казок, усі вони запали в душу хлопця. Ставши письменником, Лепкий написав багато казок, навіть свою біографію він назвав “Казка мойого життя”. Перша світова війна. Холод, голод, непорозуміння. Війна застала родину Лепких у Яремчі, під час відпочинку. Готель, де вони жили, […]. “Любить людей мене навчила мати…” –. Симоненко (твір-роздум на морально-етичну тему) Мати… Скільки приємних спогадів пов’язано з цим словом, скільки можливого і неможливого зробила ця жінка для нас. Хіба хтось може бути ближчим за неї? Руки та обличчя жінки-матері – це те, що завжди заспокоїть, підтримає, збереже від будь-якого зла. Мати-Берегиня завжди поруч із нами. Мама – найрідніша і найдорожча у цілому світі людина, і все […]. Вихованість у житті людей Нещодавно я почув вислів. П. Чехова, за яким окреслюються головні ознаки вихованих людей: вони поважають людську особистість, завжди м’які, ввічливі, поступливі; не брешуть навіть у дрібницях; вони не метушливі; якщо мають у собі талант, то поважають його. Але не цей перелік позитивних рис привернув мою увагу. Мене вразили подальші рядки: “Тут потрібна безперервна денна […]. Чи є відмінність між людським життям і існуванням? Нерідко від людей можна почути тезу про розмежування понять “життя людини” і “існування людини”. Це розділення стало досить популярним, але єдиної думки про зміст двох цих категорій немає. Більш того, єдиної думки щодо цього не може існувати, адже кожен вкладає різний зміст у ці поняття. Слід зазначити, що думка про різницю між життям та існуванням […]. Двобій між життям і смертю (за романом І. Багряного “Тигролови”) І. Вплив життєвих поневірянь на творчість Івана Багряного. (І. Багряний народився. Куземин на Полтавщині (тепер Сумська обл.) 1906 року. Чотирнадцятирічним підлітком став свідком жорстокої розправи чекістів з його рідними. У 20-ті роки минулого століття працював викладачем малювання, потім – у копальнях Донбасу. Почав писати перші твори і-вступив до організації селянських письменників “Плуг”. Диплом […]. Моє знайомство з “Метаморфозами” Овідія Моє знайомство з “Метаморфозами” Овідія почалося не із книги, а з оповідання, гарної й сумної. Ще в початковій школі вчителька розповідала нам про походження назв квітів. Дотепер пам’ятаю в її руках ніжно-жовта квітка нарциса з вічно схиленою головою. її подібність у прекрасного юнака, любувався своїм відбиттям, здавалася такий жив і переконливої, що не повірити в […]. Про тата (твір-роздум про вчинки людей) У нас дружна сім’я, а на чолі її – наш тато. Я дуже люблю свого батька і хочу бути схожим на нього. Співробітники поважають мого тата за професіоналізм і дружню підтримку. Та й сусіди нерідко приходять за порадою. Мені подобаються хвилини, які ми проводимо разом. Особливо приємно спостерігати, як тато працює. Що б він не […]. Повернені імена (за творчістю Василя Стуса) 10 клас ТВОРИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Хай метушиться дріб’язок строкатий, Міняє шерсть залежно від погоди. Поете, вмій чекати і шукати, Найкращий вірш ще ходить на свободі. Л. Костенко Україно моя! Багата ти на ліси, землі твої родючі, але найбільша твоя гордість – люди. Щедро рясніє земля наша талантами. На літературному небосхилі України вічно сяятимуть імена […]. Морально-етичні проблеми, пов’язані з життям творчої інтелігенції (за драмою “Талан”) М. П. Старицький – талановитий поет, прозаїк, драматург, перекладач, визначний культурно-громадський діяч, сучасник і друг М. Лисенка, Лесі Українки, І. Франка. Особливою сторінкою в славетній книзі творчості цього художника слова є драматургія. Творчість М. Старицького-драматурга стоїть в одному ряду з творчістю корифеїв українського театрального мистецтва – І. Карпенка-Карого, М. Л. Кропивницького, М Заньковецької, М. Садовського, […]. Звернення до Кобзаря (Після знайомства з творчістю Тараса Шевченка) Уже стільки про Вас сказано, стільки написано, що моє слово до Вас буде лише моїм бажанням показати, що Ви для мене – це мірило мого власного сумління та бажання довести своє право на самобутність і особистість. Я маю особисту думку щодо багатьох питань сучасності і, зокрема, щодо Вас і Вашої творчості. Мені дуже жаль, що […]. Гуманістичний характер лірики Рильського “Що зробив ти із своїм життям?” У всі непрості періоди свого поетичного життя Максим Рильський творив за законами правди, людяності, краси”. Візьміть будь-яку його поезію. Це справжній шедевр поетичної форми, довершений зразок змістового наповнення. Краса людської душі, рідного слова і музики, архітектури, краса людських стосунків – це те, що вабило митця. Особливу сторінку творчості становлять роздуми поета про Україну, рідну мову. […]. Поезія цих двох великих поетів О Пушкін і М. Ю. Лєрмонтов видатні поети першої половини 19 століття. Основним видом творчості в обох поетів є лірика. У своїх віршах кожний з них описував багато тим, наприклад, тема волелюбності, тема Батьківщини, природи, любові й дружби, поета й поезії. Всі вірші Пушкіна наповнені оптимізмом, вірою в існування прекрасного на землі, яскравими фарбами […]. Звертання до Кобзаря (Після знайомства із творчістю Тараса Шевченко) Уже стільки про Вас сказано, стільки написане, що моє слово до Вас буде лише моїм бажанням показати, що Ви для мене – це міряло моєї власної совісті й бажання довести своє право на самобутність і особистість. Я маю особисту думку щодо багатьох питань сучасності й, зокрема, щодо Вас і Вашої Творчості. Мені дуже жаль, що […]. Світ не без добрих людей (за повістю М. Вінграновського “Сіроманець”). ВАСИЛЬЧЕНКО, Т. ШЕВЧЕНКО,. МАЛИЦЬКА, Б.-І. АНТОНИЧ, Е. ГУЦАЛО, ОЛЕНА ПЧІЛКА, М. РИЛЬСЬКИЙ, М. ВІНГРАНОВСЬКИЙ 5 КЛАС РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ. ВАСИЛЬЧЕНКО, Т. ШЕВЧЕНКО,. МАЛИЦЬКА, Б.-І. АНТОНИЧ, Е. ГУЦАЛО, ОЛЕНА ПЧІЛКА, М. РИЛЬСЬКИЙ, М. ВІНГРАНОВСЬКИЙ Світ не без добрих людей (за повістю М. Вінграновського “Сіроманець”) Доброта. Ця риса людського характеру цінувалася в усі віки й у всіх народів. Адже добра людина ніколи не чинить зла, вона не здатна […]. Знайомство з визначними пам’ятками Один із самих популярних маршрутів – круїз Москва – Астрахань – Москва, ведучий у низов’я Волги. Теплохід відправить ся в рейс від Північного Річкового вокзалу міста Москви. Знайомство з визначними пам’ятками починається на другий день вашої подорожі. Першою стоянкою теплохода стане одне із самих казкових міст Верхньої Волги – Углич. На пристані вас радо зустріне […]. Настроєний життям, як скрипка (Лепкий Богдан) Настроєний життям, як скрипка Сьогодні українському письменникові Б. Лепкому знову повертається його чесне ім’я, а українській літературі – його твори. Повертаються після довгого й несправедливого замовчування. Та Богдан Лепкий – не епізодичне ім’я в українській літературі, це постать першорядної ваги, непересічного таланту. Поет, прозаїк, перекладач. літературознавець, видавець – він у кожній з цих галузей вніс […]. Теми, підказані життям (збірка “Над берегами вічної ріки”, цикл “Пам’яті безсмертна діорама”) (1 варіант) Я сповідую віру, У якій оточують німбом Не святих, Не пророків, А просто щасливих людей. Ліна Костенко Поезію Ліни Костенко знають, люблять і залюбки читають мільйони людей в Україні. Навіть ті, хто затято не люблять усього українського, слухаючи її вірші, захоплюються їхньою природною красою та милозвучністю, вишуканістю поетичного вислову. Дійсно, поетеса виважує кожне своє слово, […]. ВІЧНА ПРОБЛЕМА ЛЮДСЬКОГО ВИБОРУ (за творчістю Б. Олійника) 8 КЛАС ВІЧНА ПРОБЛЕМА ЛЮДСЬКОГО ВИБОРУ (за творчістю Б. Олійника) ПРИКЛАДИ ПЛАНІВ ТВОРІВ Варіант 1 1. Борис Олійник – один із покоління шістдесятників. 2. Вибір, який ми робимо. 3. Вибір кожного з нас – доля мільйонів. Варіант 2 1. Співець честі й відповідальності. 2. Життя – постійний ринг. 3. “Бо ти на землі людина”. ЕПІГРАФИ […]. Теми, підказані життям (збірка “Над берегами вічної ріки”, цикл “Пам’яті безсмертна діорама”) (2 варіант) Ліна Костенко – видатна українська поетеса, лірик, глибокий філософ, що намагалася ніколи не зраджувати своїм принципам і своєму покликанню. Вона належала до покоління шістдесятників – покоління, яке після довгої боротьби нарешті знайшло у собі сили заговорити про національні цінності та ідеали, і стала справжньою гордістю та окрасою української літератури. Світосприйняття Ліни Костенко трагічне, але в […]. ТВІР-РОЗДУМ ЛЮБИТЬ ЛЮДЕЙ МЕНЕ НАВЧИЛА МАТИ Мати… Скільки приємних спогадів пов’язано з цим словом, скільки можливого і неможливого зробила ця жінка для нас. Хіба хтось може бути ближчим за неї?

Руки та обличчя жінки-матері – це те, що завжди заспокоїть, підтримає, збереже від будь-якого зла. Мати-Берегиня завжди поруч із нами. Мама – найрідніша і найдорожча у цілому світі людина, і все […]. БЕСІДА-РОЗПОВІДЬ ПРО ТАРАСА ШЕВЧЕНКА. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ “ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО” І ВІРША Т. ШЕВЧЕНКА “ТЕЧЕ ВОДА З-ПІД ЯВОРА” Мета: розказати учням про Тараса Шевченка; формувати навички виразного читання; розвивати пізнавальну активність дітей, мовлення, мислення; виховувати любов до читання. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Мовленнєва розминка 1) Робота над скоромовкою. Спить старий сердитий сом, Сому сниться сьомий сон. Сонце пестить поплавок, Сом сопе на весь ставок. 2) […]. Аналіз епізоду з роману: Знайомство Раскольникова зі Свидригайловим Роман “Злочин і покарання” був написаний у період “важкого часу” кінця 60-х років XIX століття, коли Росія перебувала в стані економічної й соціальної кризи. Селянська реформа не тільки не згладила, але ще більше збільшила соціальні протиріччя. У суспільстві наростала духовна криза. Губилися зв’язки з віковими традиціями, змішалися подання про добро й зло. Куди йти?

Чого […].


знайомство з творчістю шевченка

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

сайты знакомств православные

мендо сайт знакомств моя страница

сайт знакомств в казахстане г шымкент любовниц